Struktura organizacyjna


Dyrektor: mgr Ryszard Paweł Nawrocki

tel./fax: 32/4511232, 4511225, 4511227 wew.312

email: dyrektor@dpsgorzyce.pl

 

Do obowiązków Dyrektora należy:

  1. właściwe wykorzystanie przydzielonych Domowi środków finansowych przy zachowaniu zasad gospodarności i dyscypliny finansów publicznych,

  2. dbałość o powierzone mienie,

  3. merytoryczna i formalna prawidłowość podejmowania decyzji i rozstrzygnięć związanych z kierowaniem Domem, w tym ustalanie regulaminów wewnętrznych Domu i zatrudnianie personelu zgodnie z wymogami kwalifikacyjnymi oraz potrzebami statutowymi Domu,

  4. powołanie zespołu doradczego ds. socjalnych, który swoją działalność prowadzi na podstawie odrębnego regulaminu,

  5. nadzór nad prowadzeniem i zabezpieczeniem dokumentacji Domu określonej w odrębnych przepisach,

  6. czuwanie nad właściwymi relacjami pomiędzy pracownikami oraz pracownikami i mieszkańcami Domu z zachowaniem zasad współżycia społecznego,

  7. organizowanie działań na rzecz integracji Domu i jego mieszkańców z rodzinami i środowiskiem lokalnym,

  8. przyjmowanie skarg i wniosków mieszkańców,

  9. współpraca z Radą Mieszkańców.

     

 

Zastępca dyrektora: mgr Maria Janeta

tel./fax: 32/4511232, 4511225, 4511227 wew.313

email: zastepcadyrektora@dpsgorzyce.pl

 

Do obowiązków Zastępcy dyrektora należy:

  1. kierowanie Domem w czasie nieobecności Dyrektora,

  2. współorganizowanie i nadzorowanie wraz z Dyrektorem pracy personelu z uwzględnieniem w polityce kadrowej wymogów kwalifikacyjnych i zadań Domu wg aktualnie obowiązujących przepisów prawnych,

  3. ścisła współpraca z Dyrektorem w wykonywaniu zadań wynikających ze Statutu,

  4. dbanie o odpowiedni standard, zakres i poziom świadczonych usług,

  5. nadzór nad właściwą organizacją żywienia mieszkańców,

  6. zapewnienie odpowiednich relacji międzyludzkich z uwzględnieniem podmiotowego traktowania osoby,

  7. kształtowanie optymalnych kontaktów personelu z rodzinami mieszkańców, ich bliskimi i integracji z lokalnym środowiskiem,

  8. bieżąca współpraca z Radą Mieszkańców.

 

 

Główna księgowa: inż. Zyta Mazur

  1. Główna księgowa podlega bezpośrednio Dyrektorowi i pełni zastępstwo w czasie nieobecności Dyrektora i jego Zastępcy oraz kieruje  Działem Finansowo-Księgowym.

  2. Główna księgowa odpowiedzialna jest za realizację zadań określonych w ustawie o rachunkowości oraz ustawie o finansach publicznych, a w szczególności za:

  • zadania związane z prawidłowym i rzetelnym prowadzeniem operacji księgowych, dokumentacji księgowej i czuwanie nad właściwym wykonywaniem budżetu,
  • sporządzanie planów dochodów i wydatków,
  • koordynowanie i nadzorowanie prac nad sprawozdawczością finansowo-księgową,
  • wykonanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • ustalanie wstępnej zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.

3. Głównej księgowej podlegają:

  • z-ca głównej księgowej,

  • st.księgowe,

  •  księgowe.

 

Dział Finansowo-Księgowy

Do zadań Działu Finansowo-Księgowego należy:

  1. ewidencjonowanie i dokumentowanie operacji gospodarczych,
  2. gotówkowa i bezgotówkowa obsługa finansowa jednostki i mieszkańców,
  3. prowadzenie i rozliczanie bankowego konta depozytowego środków własnych mieszkańców,
  4. realizacja dochodów budżetowych, szczególnie w zakresie odpłatności za pobyt mieszkańców,
  5. obliczanie wynagrodzeń pracowniczych i pozostałych świadczeń ze stosunku pracy i zasiłków z FUS,
  6. współpraca z ZUS i US w zakresie spraw pracowniczych związanych z wynagrodzeniem za pracę.

 

 

Sekretariat: Regina Świercz

1. Specjalista ds. administracyjno-biurowych podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

2. Odpowiedzialny jest m.in. za:

  • właściwe funkcjonowanie sekretariatu i bieżące stosowanie instrukcji kancelaryjnej, w tym rejestr pism wychodzących i przychodzących do Domu,

  • rzetelność przekazywanych informacji,
  • dbanie o dobry wizerunek Domu.

3. Zakres czynności dla w/w stanowiska w oparciu o niniejszy regulamin opracowuje Dyrektor.

 

 

Dział Organizacyjno-Prawny

Kierownik Działu Organizacyjno-Prawnego: mgr Andrzej Wiecha

1. Kierownik Działu Organizacyjno-Prawnego i Kadr podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

2. Kierownikowi działu podlega referent ds. kadr.

3. Do zadań Działu Organizacyjno-Prawnego i Kadr należy:

  • przygotowywanie dokumentacji dotyczącej nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy zgodnie z obowiązującymi wymogami i przepisami w tym zakresie,

  • współpraca z Dyrektorem, Z-cą dyrektora, kierownikami komórek organizacyjnych, pracownikami na stanowiskach samodzielnych w wykonywaniu zadań wynikających ze statutu, regulaminów i innych obowiązujących przepisów,

  • prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników, przestrzeganiem tajemnicy w tym zakresie oraz dbanie o jej prawidłowe przechowywanie,

  • koordynowanie działalności wszystkich komórek organizacyjnych w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,

  • nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników porządku i dyscypliny pracy,

  • współpraca z podmiotami świadczącymi usługi na rzecz Domu,w szczególności w zakresie BHP, medycyny pracy, obsługi prawnej i informatycznej,

  • terminowe sporządzanie sprawozdawczości GUS i innej związanej z zatrudnionymi pracownikami,

  • sporządzanie wewnętrznych aktów normatywnych oraz umów z podmiotami zewnętrznymi.

 

 

Dział Socjalno-Opiekuńczo-Terapeutyczny

Kierownik Działu Socjalno–Opiekuńczo-Terapeutycznego: mgr Bronisław Kwiatoń

 

  1. Kierownik Działu Socjalno – Opiekuńczo- Terapeutycznego podlega bezpośrednio Zastępcy dyrektora.

  2. Do zadań Działu Socjalno - Opiekuńczo- Terapeutycznego należy:

  • dbanie o właściwy zakres usług dla mieszkańców zgodnie z obowiązującymi standardami z uwzględnieniem stanu zdrowia, sprawności fizycznej i intelektualnej oraz indywidualnej potrzeby i możliwości osoby przebywającej w Domu, a także praw człowieka, w tym w szczególności prawa do godności, wolności, intymności i poczucia bezpieczeństwa,

  • kształtowanie odpowiedniego modelu współpracy pracownika pierwszego kontaktu z mieszkańcem,

  • umożliwienie korzystania mieszkańcom z przysługujących uprawnień do świadczeń zdrowotnych wynikających z odrębnych przepisów,

  • umożliwienie mieszkańcom rozwoju własnej osobowości, podnoszenie sprawności         i aktywizowanie poprzez rehabilitację ruchową i terapię zajęciową,

  • zapewnienie całodobowej opieki pielęgniarskiej i podejmowanie stosownych działań przy zmianie stanu zdrowia mieszkańca,

  • prawidłowe stosowanie procedur postępowania w zasadach funkcjonowania Domu      i regulaminu przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych mieszkańców,

  • nawiązywanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną mieszkańca,

  • prowadzenie dokumentacji związanej z pobytem mieszkańców, przestrzeganiem tajemnicy w tym zakresie oraz dbanie o jej przechowywanie.

3. Kierownikowi Działu Socjalno - Opiekuńczo -Terapeutycznego podlegają:

  • zespół socjalno-opiekuńczy,

  • zespół terapeutyczny,

  • zespół aktywizacji ruchowej,

  • zespół medyczno-opiekuńczy.

 

 

Starszy administrator zespołu ds.eksploatacji i zabezpieczenia obiektu: Leszek Chlebik

1. Starszy Administrator zespołu ds. eksploatacji i zabezpieczenia obiektu podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

2. Do zadań Zespołu należy:

  • zapewnienie dostaw potrzebnych mediów dla prawidłowego funkcjonowania Domu,

  • zapewnienie terminowego wykonywania napraw bieżących i remontów budynków   oraz maszyn i urządzeń znajdujących się w Domu,

  • zlecanie i przeprowadzanie w terminie badań stanu technicznego urządzeń elektroenergetycznych, budowlanych oraz gazowych, a także przechowywanie wszelkiej dokumentacji technicznej,

  • przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień publicznych,

  • nadzór i odpowiedzialność za prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją wyposażenia,

  1. Starszy Administrator zespołu ds. eksploatacji i zabezpieczenia obiektu koordynuje pracę pracowników podległego zespołu z uwzględnieniem bieżących potrzeb Domu.

4. Starszemu Administratorowi zespołu ds. eksploatacji i zabezpieczenia obiektu podlegają :

  • palacze c.o.,

  • elektromonterzy.

 

 

Starszy administrator zespołu ds. gospodarczo-technicznych

1. Starszy Administrator zespołu ds. gospodarczo-technicznych podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

2. Do zadań Zespołu należy:

  • zaopatrzenie w towary i materiały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Domu,
  • konserwacja i utrzymanie porządku wewnątrz obiektu i zagospodarowanie terenów zielonych,
  • właściwa gospodarka taborem samochodowym,
  • pranie, dezynfekcja, naprawa i utrzymanie w czystości rzeczy osobistych i bielizny pościelowej mieszkańców, odzieży ochronnej i roboczej pracowników,
  • prowadzenie prawidłowej gospodarki magazynowej.

3. Starszy Administrator zespołu ds. gospodarczo-technicznych koordynuje pracę pracowników podległego zespołu z uwzględnieniem bieżących potrzeb Domu.

4. Starszemu Administratorowi zespołu ds. gospodarczo-technicznych podlegają:

  • kierowcy,
  • magazynier.
  • praczki,
  • szwaczka,
  • malarz,
  • ogrodnik.

 

Kuchnia

Kierownik Kuchni: Ryszard Mozes

  1. Kierownik Kuchni podlega bezpośrednio Zastępcy dyrektora.

  2. Do zadań Kuchni należy:

  • prawidłowe żywienie mieszkańców zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami w tym zakresie,

  • przestrzeganie zasad i przepisów higieny sanitarnej oraz HCCP,

  • przygotowywanie posiłków zgodnie z jadłospisem i zaleceniami lekarza, kalkulacją żywnościową oraz wymogami Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

3. Kierownikowi Kuchni podlegają:

  • szef kuchni;
  • dietetyk;
  • magazynier;
  • kucharze;
  • pomoce kuchenne.


 

Inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

  1. Inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

  2. Do zadań inspektora ds. spraw bezpieczeństwa i higieny pracy należy:

  • nadzór, doradztwo i kontrola przestrzegania przepisów BHP i ergonomii,

  • prowadzenie dokumentacji bhp,

  • przeprowadzanie postępowań powypadkowych,

  • przeprowadzanie szkoleń okresowych i wstępnych w zakresie bhp pracowników,

  • opracowywanie instrukcji stanowiskowych bhp,

  • aktywne uczestnictwo w opracowywaniu programów poprawy stanu bhp,

  • opiniowanie zmian technicznych mających wpływ na stan bezpieczeństwa pracy.


 

 

Informacja wytworzona przez:
Jolanta Hajok
email: ksiegowosc@dpsgorzyce.pl tel.:324511232 wew 321
, w dniu:  28‑01‑2011 13:51:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Leszek Ignatowicz
email: informatyk@powiatwodzislawski.pl tel.:(32) 453 99 87
, w dniu:  28‑01‑2011 13:51:00
Data ostatniej aktualizacji:
06‑04‑2018 08:44:53
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie