Struktura organizacyjna
Dyrektor: mgr Maria Janeta
tel./fax: 32/4511232, 4511225, 4511227 wew.312
email: dyrektor@dpsgorzyce.pl
Do obowiązków Dyrektora należy:
-
właściwe wykorzystanie przydzielonych Domowi środków finansowych przy zachowaniu zasad gospodarności i dyscypliny finansów publicznych,
-
dbałość o powierzone mienie,
-
merytoryczna i formalna prawidłowość podejmowania decyzji i rozstrzygnięć związanych z kierowaniem Domem, w tym ustalanie regulaminów wewnętrznych Domu i zatrudnianie personelu zgodnie z wymogami kwalifikacyjnymi oraz potrzebami statutowymi Domu,
-
powołanie zespołu doradczego ds. socjalnych, który swoją działalność prowadzi na podstawie odrębnego regulaminu,
-
nadzór nad prowadzeniem i zabezpieczeniem dokumentacji Domu określonej w odrębnych przepisach,
-
czuwanie nad właściwymi relacjami pomiędzy pracownikami oraz pracownikami i mieszkańcami Domu z zachowaniem zasad współżycia społecznego,
-
organizowanie działań na rzecz integracji Domu i jego mieszkańców z rodzinami i środowiskiem lokalnym,
-
przyjmowanie skarg i wniosków mieszkańców,
-
współpraca z Radą Mieszkańców.
Zastępca dyrektora:
Do obowiązków Zastępcy dyrektora należy:-
kierowanie Domem w czasie nieobecności Dyrektora,
-
współorganizowanie i nadzorowanie wraz z Dyrektorem pracy personelu z uwzględnieniem w polityce kadrowej wymogów kwalifikacyjnych i zadań Domu wg aktualnie obowiązujących przepisów prawnych,
-
ścisła współpraca z Dyrektorem w wykonywaniu zadań wynikających ze Statutu,
-
dbanie o odpowiedni standard, zakres i poziom świadczonych usług,
-
nadzór nad właściwą organizacją żywienia mieszkańców,
-
zapewnienie odpowiednich relacji międzyludzkich z uwzględnieniem podmiotowego traktowania osoby,
-
kształtowanie optymalnych kontaktów personelu z rodzinami mieszkańców, ich bliskimi i integracji z lokalnym środowiskiem,
-
bieżąca współpraca z Radą Mieszkańców.
Główna księgowa: inż. Zyta Mazur
-
Główna księgowa podlega bezpośrednio Dyrektorowi i pełni zastępstwo w czasie nieobecności Dyrektora i jego Zastępcy oraz kieruje Działem Finansowo-Księgowym.
-
Główna księgowa odpowiedzialna jest za realizację zadań określonych w ustawie o rachunkowości oraz ustawie o finansach publicznych, a w szczególności za:
- zadania związane z prawidłowym i rzetelnym prowadzeniem operacji księgowych, dokumentacji księgowej i czuwanie nad właściwym wykonywaniem budżetu,
- sporządzanie planów dochodów i wydatków,
- koordynowanie i nadzorowanie prac nad sprawozdawczością finansowo-księgową,
- wykonanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- ustalanie wstępnej zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
3. Głównej księgowej podlegają:
-
z-ca głównej księgowej,
-
st.księgowe,
- księgowe.
Dział Finansowo-Księgowy
Do zadań Działu Finansowo-Księgowego należy:
- ewidencjonowanie i dokumentowanie operacji gospodarczych,
- gotówkowa i bezgotówkowa obsługa finansowa jednostki i mieszkańców,
- prowadzenie i rozliczanie bankowego konta depozytowego środków własnych mieszkańców,
- realizacja dochodów budżetowych, szczególnie w zakresie odpłatności za pobyt mieszkańców,
- obliczanie wynagrodzeń pracowniczych i pozostałych świadczeń ze stosunku pracy i zasiłków z FUS,
- współpraca z ZUS i US w zakresie spraw pracowniczych związanych z wynagrodzeniem za pracę.
Sekretariat: Regina Świercz
1. Specjalista ds. administracyjno-biurowych podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
2. Odpowiedzialny jest m.in. za:
-
właściwe funkcjonowanie sekretariatu i bieżące stosowanie instrukcji kancelaryjnej, w tym rejestr pism wychodzących i przychodzących do Domu,
- rzetelność przekazywanych informacji,
-
dbanie o dobry wizerunek Domu.
3. Zakres czynności dla w/w stanowiska w oparciu o niniejszy regulamin opracowuje Dyrektor.
Dział Organizacyjno-Prawny
Kierownik Działu Organizacyjno-Prawnego: mgr Andrzej Wiecha
1. Kierownik Działu Organizacyjno-Prawnego i Kadr podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
2. Kierownikowi działu podlega referent ds. kadr.
3. Do zadań Działu Organizacyjno-Prawnego i Kadr należy:
-
przygotowywanie dokumentacji dotyczącej nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy zgodnie z obowiązującymi wymogami i przepisami w tym zakresie,
-
współpraca z Dyrektorem, Z-cą dyrektora, kierownikami komórek organizacyjnych, pracownikami na stanowiskach samodzielnych w wykonywaniu zadań wynikających ze statutu, regulaminów i innych obowiązujących przepisów,
-
prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników, przestrzeganiem tajemnicy w tym zakresie oraz dbanie o jej prawidłowe przechowywanie,
-
koordynowanie działalności wszystkich komórek organizacyjnych w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,
-
nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników porządku i dyscypliny pracy,
-
współpraca z podmiotami świadczącymi usługi na rzecz Domu,w szczególności w zakresie BHP, medycyny pracy, obsługi prawnej i informatycznej,
-
terminowe sporządzanie sprawozdawczości GUS i innej związanej z zatrudnionymi pracownikami,
-
sporządzanie wewnętrznych aktów normatywnych oraz umów z podmiotami zewnętrznymi.
Dział Socjalno-Opiekuńczo-Terapeutyczny
Kierownik Działu Socjalno–Opiekuńczo-Terapeutycznego: mgr Bronisław Kwiatoń
-
Kierownik Działu Socjalno – Opiekuńczo- Terapeutycznego podlega bezpośrednio Zastępcy dyrektora.
-
Do zadań Działu Socjalno - Opiekuńczo- Terapeutycznego należy:
-
dbanie o właściwy zakres usług dla mieszkańców zgodnie z obowiązującymi standardami z uwzględnieniem stanu zdrowia, sprawności fizycznej i intelektualnej oraz indywidualnej potrzeby i możliwości osoby przebywającej w Domu, a także praw człowieka, w tym w szczególności prawa do godności, wolności, intymności i poczucia bezpieczeństwa,
-
kształtowanie odpowiedniego modelu współpracy pracownika pierwszego kontaktu z mieszkańcem,
-
umożliwienie korzystania mieszkańcom z przysługujących uprawnień do świadczeń zdrowotnych wynikających z odrębnych przepisów,
-
umożliwienie mieszkańcom rozwoju własnej osobowości, podnoszenie sprawności i aktywizowanie poprzez rehabilitację ruchową i terapię zajęciową,
-
zapewnienie całodobowej opieki pielęgniarskiej i podejmowanie stosownych działań przy zmianie stanu zdrowia mieszkańca,
-
prawidłowe stosowanie procedur postępowania w zasadach funkcjonowania Domu i regulaminu przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych mieszkańców,
-
nawiązywanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną mieszkańca,
-
prowadzenie dokumentacji związanej z pobytem mieszkańców, przestrzeganiem tajemnicy w tym zakresie oraz dbanie o jej przechowywanie.
3. Kierownikowi Działu Socjalno - Opiekuńczo -Terapeutycznego podlegają:
-
zespół socjalno-opiekuńczy,
-
zespół terapeutyczny,
-
zespół aktywizacji ruchowej,
-
zespół medyczno-opiekuńczy.
Starszy administrator zespołu ds.eksploatacji i zabezpieczenia obiektu: Leszek Chlebik
1. Starszy Administrator zespołu ds. eksploatacji i zabezpieczenia obiektu podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
2. Do zadań Zespołu należy:
-
zapewnienie dostaw potrzebnych mediów dla prawidłowego funkcjonowania Domu,
-
zapewnienie terminowego wykonywania napraw bieżących i remontów budynków oraz maszyn i urządzeń znajdujących się w Domu,
-
zlecanie i przeprowadzanie w terminie badań stanu technicznego urządzeń elektroenergetycznych, budowlanych oraz gazowych, a także przechowywanie wszelkiej dokumentacji technicznej,
-
przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień publicznych,
-
nadzór i odpowiedzialność za prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją wyposażenia,
-
Starszy Administrator zespołu ds. eksploatacji i zabezpieczenia obiektu koordynuje pracę pracowników podległego zespołu z uwzględnieniem bieżących potrzeb Domu.
4. Starszemu Administratorowi zespołu ds. eksploatacji i zabezpieczenia obiektu podlegają :
-
palacze c.o.,
-
elektromonterzy.
Starszy administrator zespołu ds. gospodarczo-technicznych
1. Starszy Administrator zespołu ds. gospodarczo-technicznych podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
2. Do zadań Zespołu należy:
- zaopatrzenie w towary i materiały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Domu,
- konserwacja i utrzymanie porządku wewnątrz obiektu i zagospodarowanie terenów zielonych,
- właściwa gospodarka taborem samochodowym,
- pranie, dezynfekcja, naprawa i utrzymanie w czystości rzeczy osobistych i bielizny pościelowej mieszkańców, odzieży ochronnej i roboczej pracowników,
- prowadzenie prawidłowej gospodarki magazynowej.
3. Starszy Administrator zespołu ds. gospodarczo-technicznych koordynuje pracę pracowników podległego zespołu z uwzględnieniem bieżących potrzeb Domu.
4. Starszemu Administratorowi zespołu ds. gospodarczo-technicznych podlegają:
- kierowcy,
- magazynier.
- praczki,
- szwaczka,
- malarz,
- ogrodnik.
Kuchnia
Kierownik Kuchni: Ryszard Mozes
-
Kierownik Kuchni podlega bezpośrednio Zastępcy dyrektora.
-
Do zadań Kuchni należy:
-
prawidłowe żywienie mieszkańców zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami w tym zakresie,
-
przestrzeganie zasad i przepisów higieny sanitarnej oraz HCCP,
-
przygotowywanie posiłków zgodnie z jadłospisem i zaleceniami lekarza, kalkulacją żywnościową oraz wymogami Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
3. Kierownikowi Kuchni podlegają:
- szef kuchni;
- dietetyk;
- magazynier;
- kucharze;
- pomoce kuchenne.
Inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
-
Inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
-
Do zadań inspektora ds. spraw bezpieczeństwa i higieny pracy należy:
-
nadzór, doradztwo i kontrola przestrzegania przepisów BHP i ergonomii,
-
prowadzenie dokumentacji bhp,
-
przeprowadzanie postępowań powypadkowych,
-
przeprowadzanie szkoleń okresowych i wstępnych w zakresie bhp pracowników,
-
opracowywanie instrukcji stanowiskowych bhp,
-
aktywne uczestnictwo w opracowywaniu programów poprawy stanu bhp,
-
opiniowanie zmian technicznych mających wpływ na stan bezpieczeństwa pracy.
email: ksiegowosc@dpsgorzyce.pl tel.:324511232 wew 321 , w dniu: 28‑01‑2011 13:51:00
email: informatyk@powiatwodzislawski.pl tel.:(32) 453 99 87 , w dniu: 28‑01‑2011 13:51:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|